Egyéb önkormányzati adók
Termőföld bérbeadásból származó jövedelem adó Talajterhelési díj Gépjármű adó Televízió üzembentartási díj fizetési kötelezettség ellenőrzése
Termőföld bérbeadásból származó jövedelem adó
1995. évi CXVII. tv. (SZJA tv.) szabályozza:
Illetékességi területén lévő földterület bérbeadása után a bevétel 25%-nak bevallása és befizetése (csak annak kell fizetni, aki 5 évnél rövidebb időre adja bérbe)
Az adót az Önkormányzat saját formanyomtatványán kell bevallani, a bevallással egy időben kell az adót befizetni,
A befizetést ÖNKADÓ-ban könyvelik, külön számlára történik a befizetés.
Adatszolgáltatás MÁK felé májusban történik
Talajterhelési díj
2003. évi LXXXIX tv. alapján, helyi önkormányzati rendelet szabályozza.
Azoknak kell fizetnie, akik a kiépített szennyvíz csatornára nincsenek rákötve és szennyvíz elvezetést alkalmaznak
Február 15-ig a helyi vízmű adatot szolgáltat az előző évi vízdíj befizetésekről, utca listában küldi az Önkormányzat részére papír alapon.
A kimutatás alapján március elején kiküldik a bevallásokat.
Március 31-ig kell a bevallást visszaküldeni és a díjat befizetni.
Határozat csak akkor készül, ha egyedi kérelmet ad be az ügyfél, vagy ha a kedvezményeknek és mentességeknek megfelel, és erre a kérelmet valamint az igazolásokat beadta.
ÖNKADÓ-ban könyvelik a befizetéseket, ősszel ellenőrzik a bevallásokat.
Gépjármű adó
1991. évi LXXXII tv. szabályozza.
Január 31-ig az NKH megküldi az adott ébven az ügyfelek tulajdonában lévő gépjárművek adatait.
Minden hónap 20-ig az NKH megküldi az előző havi állapothoz képest a tulajdonos változási adatokat (új gépjármű vásárlás, forgalomból kivont és visszahelyezett gépjárművek).
Az adatokat floppy lemezen kapják, arról töltik be az ÖNKADÓ-ba. Az adózót be kell azonosítani (név, lakcím, születési idő, gépjármű adatok) – 1 hétig tart a rögzítés.
Az ügyintézők az adatok alapján elkészítik a határozatokat a határozati minták alkalmazásával (figyelembe véve a gépjármű fajtáját, a gépjárművásárlást és eladást, az adóösszeg változást, a mozgáskorlátozottak tulajdonában lévő gépjármű változásokat (eladás, vásárlás).
Az ügyintézők a határozatot kinyomtatják
A havi változásokról szintén határozat készül, kivetésként feldolgozzák az ÖNKADÓ rendszerben.
A fizetési határidő március 15. és szeptember 15., nincs kedvezmény ebben az adónemben.
Ellenőrzést nem végeznek az ügyintézők.
Televízió üzembentartási díj fizetési kötelezettség ellenőrzése
1996. évi I. törvény szabályozza:
Azon vállalkozásoknak kell megfizetni a díjat, akik vendéglátó egységeknél, boltoknál TV készülékéket üzemeltetnek.
APEH küldi az adatokat, hogy mely vállalkozásnak kell fizetnie ezt a díjat.
Az ügyintézők megbízólevéllel a helyszínen ellenőrzik, hogy kinek kell fizetni. Az ellenőrzésről jegyzőkönyvet vesznek fel a helyszínen.
Ha valaki jogtalanul nem fizet az üzembentartási díjat, akkor mulasztási bírságot lehet kiszabni.
ÖNKADÓ-ban a mulasztási bírság előírását kell rögzíteni. A bírság az önkormányzat bevétele.
Az ügyintézők határozatot készítenek, ezt az APEH is megkapja.