Magánszemélyek kommunális adója – lakásra, telekre, bérlakásra
Megállapítás:
Az Önkormányzat mentességet és kedvezményt adhat.
Adómentességet olyan ügyfél kaphat, aki: 
  • az aktuális év januárjában betölti a 70 évet, vagy 65 évet és egyedülálló.
Az ügyintézők azon személyekről, akik megfelelnek e kritériumoknak, az ÖNKADÓ programból listát készítenek. A listán szerpelő személyek számára határozatot készítenek, amelyben tájékoztatják őket, hogy nem kell adót fizetniük. A határozatot kipostázzák nekik.
  • ha az ügyfél lakásfenntartási támogatást kap, akkor a támogatás időszakára mentesítik az adófizetés alól
Adókötelezettség terheli azt a belföldi és külföldi magánszemélyt, aki a naptári év első napján az önkormányzat illetékességi területén lakás, valamint beépíthető belterületi telek vagy az ingatlan-nyilvántartásban bejegyzett vagyoni értékű jog tulajdonosa.
Heves város közigazgatási területén az adó mérték:
  • Lakás után 100 m2-ig   3.000,-Ft/év
                       101 m2-től    5.000,-Ft/év
  • Telek után                    5.000,-Ft/év
  • Külterületi lakóingatlan esetén a fenti adómértékek 50%-a.
A Közszolgálati Irodától az ügyintézők megkapják a határozatot a támogatásokról – iktatón keresztül, belső ügyiratként. Az ügyintézők ez alapján határozatot készítenek és kiküldik az érintetteknek.
  • méltányossági kérelem alapján elengedhetik az adót
Az ügyfél kérelmet nyújt be (formanyomtatványt kell kitölteni a személyes adatokról, a kérelmezővel egy háztartásban élőkről, vagyoni és jövedelemre vonatkozó adatokról (ezeket igazolni is kell hivatalos dokumentumokkal).
Az ügyintézők ellenőrzik van-e az ügyfélnek adókivetése, ehhez helyszíni környezettanulmányt készítenek (éves szinten kb. 15 db).
A Pénzügyi Bizottság elé viszik a javaslatot, ott döntés születik a kedvezmény mértékéről.
A jegyző saját hatáskörben dönt.
A döntés alapján határozat készül, amit Microsoft Wordben szerkesztenek, az indoklást jogszabályokkal alátámasztják.
Az ÖNKADÓ redszerében felvezetik a bírálattal kapcsolatos adatokat.
A határozatot borítékolják és kipostázzák.
Ellenőrzés: évközben, ősszel történik.
Kivetés:
Az ügyintézők csak a változásokat vezetik:
  • lakás esetén rögzítik a helyrajzi számot, tulajdonost, alapterületet, kitől és mikor vásárolta az ingatlant.